Profesionalni športniki morajo slediti točno določenim jedilnikom, ki zagotovijo ravno pravšnji vnos različnih snovi v njihovo telo. Jedilnike jim pripravijo nutricionisti, ki iz svojega znanja in izkušenj vedo, kaj bo najboljše za njihovega varovanca, saj sta količina in razmerje zaužitih snovi odvisna od številnih dejavnikov, ki se od posameznika do posameznika razlikujejo – tudi vsi športniki se ne prehranjujejo enako, med na primer boksarji in tekači je velika razlika. Profesionalni športniki nutricionistom plačujejo za njihove informacije, kaj pa lahko na tem področju stori nekdo, ki si strokovnjaka ne more oziroma noče privoščiti? Na srečo tudi povsem običajni smrtniki lahko sledimo nekaterim smernicam, ki bodo vodile v izklesano postavo, tudi če tega cilja ne bomo povsem dosegli pa bomo živeli bolj zdravo, kar ima seveda nešteto odličnih posledic in vplivov na naše življenje.


Prvi korak, ki ga lahko storimo v smeri zdravega življenja in tudi izklesanega telesa, je zdrav življenjski slog. Velik del zdravega življenjskega sloga pa predstavlja prav hrana, saj tudi športna prehrana ne sestoji le iz posebnih praškov in podobnih namenskih živil, temveč mora vsakdo jesti tudi »običajno« hrano. Da bi torej poskrbeli za svoje zdravje, moramo najprej nekoliko prevetriti svoj jedilnik. Na njem naj ne najdejo mesta nikakršni sladki ali slani prigrizki, ki si jih nekateri prepogosto privoščijo. To je najbolje kar v celoti odstraniti z jedilnika. Enako velja za nezdravo mastno hrano in druge hitro pripravljene obroke, ki niso posebej kvalitetni. Za pijačo naj zadostuje voda, ki je odličen nadomestek nezdravim sladkim pijačam, seveda pa tudi pivu in drugemu alkoholu. Pri drugih živilih velja zmernost – ne pretiravajmo z nobenim živilom.
Že z upoštevanjem teh omejitev bo naš jedilnik sestavljala nekakšna športna prehrana. Za bolj podrobne informacije pa bo potrebno malo globlje pobrskati, saj se optimalna kombinacija živil od človeka do človeka razlikuje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation